Nu we weer allemaal terug naar kantoor mogen binnenkort, wordt het tijd om de hoody en joggingbroek op te ruimen en het pak uit de kast te trekken. Of nemen we onze casual outfit juist mee naar kantoor? We maakten een rondje langs de velden en vroegen het jullie op LinkedIn. 

Terwijl je in diverse blogs leest dat men een extravagante stijl verwacht, is daar in de poll van LinkedIn in ieder geval niets van terug te herkennen. De meerderheid verwacht zijn of haar kledingstijl niet aan te passen.

Een substantieel deel daarentegen denkt meer casual gekleed terug naar kantoor te gaan. Slechts een enkeling gaat voor een zakelijkere look dan voorheen.

De vraag is natuurlijk hoe werkgevers met deze voorkeuren van werknemers omgaan. Blijven de dresscodes gehandhaafd of nemen we versneld afscheid van de echt zakelijke outfits?

Sascha Bertus, imagodeskundige bij Room to Grow en auteur van het boek VerPAK je succes
“Er was eigenlijk al een enorme ‘vercasualisering’ gaande op de arbeidsmarkt. Nu werk en privé steeds meer gaan mengen en we in de toekomst misschien ook meer thuis gaan werken, denk ik dat deze trend door zal zetten.” (Bron: AD.nl)

Olaf Zwijnenburg, retailspecialist bij Rabobank.
“Bij een groot aantal merken en winkelketens die voorheen een fors omzetaandeel hadden in ‘formal wear’, zien we dat de trend naar meer ‘casual wear’ volop doorzet.” (Bron: RTL Nieuws)

Melissa Moylan, trendvoorspeller bij Fashion Snoops
“We zijn klaar met de slonzige loungewear die we thuis droegen en gaan liever in op maat gemaakte kleding naar kantoor. Maar ongemakkelijke zaken zoals torenhoge hakken of te strakke blouses zullen daar niet meer bij horen. We zullen er representatief uit willen zien, maar niet ten koste van comfort.”  (Bron: Pretty Business)

Don-Alvin Adegeest, redacteur FashionUnited
“Het huis is zowel het kantoor als een plek waar we eten, slapen, onze kinderen lesgeven, (een beetje) socializen en sporten. Dit heeft de behoefte aan mooie kleding niet verminderd, maar onderstreept de verschuiving naar functionaliteit en meervoudige doeleinden.” (Bron: FashionUnited)

Nederlandse bedrijven blijven ook na de coronacrisis inzetten op thuiswerken

| Blog | No Comments
Nederlandse bedrijven willen ook na de coronacrisis fors inzetten op thuiswerken. Dat blijkt uit een groot onderzoek van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Daarnaast…

Wat lezen we bij Flexibility Limburg deze zomer?

| Blog, Tips | No Comments
De zomervakantie staat voor de deur, dus hoog tijd om eens lekker bij te lezen. We delen 16 boeken die we onlangs gelezen hebben of…

Flexibility Limburg erkend leerbedrijf voor MBO Marketing & Communicatie

| Blog, Nieuws | No Comments
Flexibility Limburg is per 23 juni een officieel erkend leerbedrijf. Door het certificaat van S-BB (Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven) mogen we vanaf nu mbo-studenten in de…