Hoe jij als ondernemer je voordeel kan doen met de principes van ‘Growth Hacking’ in Recruitment
‘Growth Hacking‘ is een term die sterk in opkomst is in de recruitmentwereld. Waarom wordt het toepassen van een Growth Hacking strategie steeds belangrijker voor het recruitmentproces rondom jouw openstaande vacatures? Hoe kun jij als werkgever hier je voordeel mee doen?
Allereerst, wat is Growth Hacking in recruitment precies? Growth Hacking is een werkwijze waarbij er zo efficiënt en schaalbaar mogelijk groei in conversie wordt gerealiseerd via experimenten, technologie en gedragspsychologie. In het geval van recruitment moet je hierbij denken aan solliciteren, aanmelden voor jobalerts en contactaanvragen indienen.
Nu de definitie duidelijk is, kunnen wij wat dieper in op de betekenis daarvan. Het woord ‘growth’ in growth hacking gaat om groei. Het woord ‘hacking’ gaat om het slimmer aanpakken van iets, het out-of-the-box denken maar ook het toepassen van dat inzicht.
Waarom heb jij als werkgever, die al geruime tijd op zoek is naar nieuwe werknemers een Growth Hacking strategie nodig? Dat gaan wij jou uitleggen!
De druk om goede werknemers te vinden wordt steeds hoger, dat ervaren wij als Flexibility Limburg ook. Staan jouw vacatures ook al voor een lange tijd open? Je bent niet de enige!
Een andere benadering van de arbeidsmarkt is steeds vaker nodig, omdat enkel het plaatsen van vacatures op jobboards en het sourcen van potentiële kandidaten niet meer genoeg is voor het invullen van openstaande vacatures. Door het grote overschot aan vacatures versus het aantal werkzoekenden, ben je vaak aangewezen op het warm maken van latent werkzoekenden.
Latent werkzoekenden kun je niet zomaar een vacature voorschotelen en hopen dat ze solliciteren. Nee, latent werkzoekenden moet je overtuigen om verder te kijken dan de plek waar ze nu werkzaam zijn, ongeacht of ze daar op hun plek zitten of niet. Ook dat doe je niet met één simpel bericht of één simpele advertentie, je moet deze kandidaten een gehele Candidate Journey laten doorlopen.
Een Growth Hacking Recruitment Marketeer past het volgende toe om de instroom van kandidaten effectief te laten groeien:
- Groeimindset (meer kandidaten, jobalerts en contactgegevens binnenhalen);
- Tools (platformen zoals een werken-bij website, Facebook, Instagram en LinkedIn);
- Technieken (A / B testen)
Ze maken gebruik van nieuwsgierigheid om complexe wervingsproblemen op te lossen. Ze nemen beslissingen over dataleads en gebruiken media en technologie om wervingsdoelen te halen met minimale financiële investeringen.
Waar kan Flexibility jou organisatie bij helpen?
Voor elke specifieke vacature moeten er kwalitatief goede kandidaten worden aangetrokken om zo de meest geschikte werknemer aan je bedrijf te kunnen binden. Onze Growth Hacking Recruitment Marketeers hebben de juiste kennis, tools, technieken en creativiteit om dit voor elke specifieke vacature en doelgroep te verwezenlijken. Zij draaien campagnes, zetten A/B tests op en blijven continu de data monitoren en bijstellen waar nodig.
Op een slimme en creatieve manier weten zij altijd het meest uit het budget te halen. Met oog voor de nieuwste technologieën en tools zijn zij altijd op zoek naar een betere performance rate.
Benieuwd hoe onze Growth Hacking Recruitment Marketeers met hun digitale mindset jouw recruitment naar een hoger niveau kunnen tillen?
Neem contact met ons op en we vertellen je er graag meer over!